Grupa LPP zadebiutowała z marką Sinsay w Mołdawii, drugi salon 19 XII, a ponad 10 w 2026 r

Aktualności

Grupa LPP zadebiutowała dziś z marką Sinsay w Mołdawii i jest to 45. rynek w portfolio Grupy, który dotąd pozostawał "białą plamą" na mapie jej obecności w Europie Środkowo-Wschodniej, podała spółka. Drugi salon w tym kraju zostanie otwarty 19 grudnia, a w 2026 roku spółka planuje uruchomienie kolejnych ponad 10 nowych sklepów.

Wejście do Mołdawii oznacza pełne domknięcie zasięgu LPP w regionie i realizację jednego z kluczowych celów strategicznych firmy. Rozwój na rynkach zagranicznych pozostaje kluczowym motorem wzrostu Grupy, umożliwiając nie tylko zwiększanie skali działalności, lecz także systematyczny wzrost rozpoznawalności marek w nowych lokalizacjach. Europa Południowa, Środkowo-Wschodnia oraz Azja Centralna to dziś priorytetowe kierunki rozwoju firmy, charakteryzujące się wysokim potencjałem handlowym i będące naturalnym obszarem wzmacniania obecności LPP, podano.

"Debiut w Mołdawii to kolejny, naturalny etap w realizacji naszej europejskiej ekspansji i konsekwentnego budowania długofalowej wartości Grupy. Obecność na tym rynku pozwala nam domknąć ważny etap rozwoju i otwiera przestrzeń do dalszego umacniania pozycji Sinsay w regionie. Wierzymy, że nasza szeroka, atrakcyjna oferta oraz przystępne ceny dobrze wpiszą się w oczekiwania lokalnych klientów" - powiedział Sinsay retail sales & development director w LPP Mariusz Langwiński, cytowany w komunikacie.

Pierwszy salon Sinsay w Mołdawii został otwarty 5 grudnia w Centrum Handlowym BUM w Bălti, największym ośrodku gospodarczym i kulturalnym na północy kraju. Sklep o powierzchni ponad 700 m2 znajduje się w jednej z kluczowych galerii w rejonie, która pełni również funkcje społeczno-rekreacyjne i usytuowana jest w samym sercu miasta, z dogodnym dostępem komunikacyjnym. 

Drugi salon, który zostanie otwarty 19 grudnia w Soroca w nowoczesnym kompleksie handlowym, będzie zajmować niemal 860 m2 powierzchni sprzedażowej. Dzięki położeniu przy głównej alei miasta centrum przyciąga codziennie wielu klientów, w tym mieszkańców centralnych dzielnic, rodziny, młodych kupujących i gości z okolicznych rejonów. Obie lokalizacje oferują klientom pełną ofertę marki, obejmującą odzież damską, męską i dziecięcą, obuwie, akcesoria, produkty do domu oraz artykuły lifestyle, w nowoczesnej i funkcjonalnej przestrzeni handlowej, podano.

"Pierwsze dwa sklepy to dopiero początek działalności Sinsay na tym rynku. Marka dąży do budowania silnej obecności na terenie całego kraju - od północnych Briceni po południowy Cahul. W 2026 roku spółka planuje uruchomienie kolejnych, ponad 10 nowych sklepów, w tym m.in. w  Kiszyniowie - stolicy oraz głównym ośrodku handlowym kraju - wzmacniając tym samym swoją pozycję rynkową oraz tworząc nowe miejsca pracy w regionie. Każdy salon zapewni nowoczesne doświadczenie zakupowe na powierzchni od 600 do 1500 m2, oferując pełne kolekcje marki w komfortowych, przyjaznych przestrzeniach" - czytamy dalej w materiale.

Spółka podkreśliła, że w ciągu 11 miesięcy Grupa LPP weszła na pięć nowych rynków, osiągając wynik bez precedensu w swojej historii, i w 2025 roku notuje najwyższą w swojej historii liczbę zagranicznych otwarć. Firma rozszerzyła działalność wszystkich swoich marek o rynek kosowski, a także uruchomiła pierwsze punkty sprzedaży w Albanii, Uzbekistanie i Azerbejdżanie. Wkrótce, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, do grona tych krajów dołączy także Gruzja. Proces przygotowań do debiutu Sinsay na tym rynku przebiega zgodnie z założeniami, a marka już niebawem powita pierwszych klientów.

"Bezprecedensowa dynamika naszego rozwoju potwierdza, że ekspansja międzynarodowa wciąż pozostaje jednym z kluczowych motorów wzrostu Grupy. Tylko w ciągu ostatnich 11 miesięcy mocno rozszerzyliśmy nasz zasięg geograficzny, wchodząc na pięć nowych rynków, a przed końcem roku planujemy uruchomienie jeszcze jednego, w Gruzji - to wynik, którego dotąd nie notowaliśmy. Co więcej, wcześniejsze, niż zakładaliśmy, otwarcie sklepów w Mołdawii pokazuje, jak wysoką sprawnością operacyjną i organizacyjną dysponują nasze zespoły " - zaznaczył international business director w LPP Tomasz Koczara.

Mołdawia jest 45. rynkiem w portfolio Grupy LPP i dopełnia jej obecność w Europie Środkowo-Wschodniej. Debiut w tym kraju potwierdza konsekwentną realizację strategii i umacnia pozycję LPP jako jednego z najszybciej rozwijających się detalistów odzieżowych w regionie, wskazano także.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 - styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)

Wiadomości
Grupa LPP zadebiutowała z marką Sinsay w Mołdawii, drugi salon 19 XII, a ponad 10 w 2026 r

Grupa LPP zadebiutowała dziś z marką Sinsay w Mołdawii i jest to 45. rynek w portfolio Grupy, który dotąd pozostawał ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...