W II kwartale 2013 roku Facebook wypracował 333 mln USD zysku netto, co w przeliczeniu na jedną akcję daje 0,13 USD, wynika z raportu finansowego opublikowanego przez spółkę w środę 24 lipca br. Rok wcześniej była to strata w wysokości 157 mln USD, czyli 0,08 USD straty na jedną akcję.
Po wyłączeniu czynników jednorazowych zysk na akcję Facebooka sięgnął 0,19 USD wobec 0,12 USD w II kwartale 2012 roku i wobec prognozowanych przez analityków 0,14 USD.
Mocno wzrosły też przychody. W okresie kwiecień-czerwiec 2013 roku ukształtowały się one na poziomie 1,81 mld USD i były o 53% wyższe niż przed rokiem. To także był wynik powyżej oczekiwań. Prognozowano, że będzie to 1,62 mld USD.
Przychody i zysk/strata netto Facebooka
Źródło: Facebook
Większość przychodów Facebooka w II kwartale br., bo aż 1,599 mld USD, była generowana z reklam. Oznacza to wzrost o 61% R/R. W przychodach wyraźnie rośnie też udział urządzeń mobilnych, które wygenerowały w opisywanym kwartale 41% przychodów reklamowych. Jeszcze rok wcześniej było to 30%.
Na koniec II kwartału br. miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka wyniosła 1,155 mld wobec 1,11 mld w marcu br. i 955 mln użytkowników w czerwcu 2012 roku.
Wyniki zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek. W reakcji na nie w handlu posesyjnym akcje Facebooka podrożały o 16,75% do 30,95 USD. W czasie regularniej sesji w środę jego akcje zdrożały o 1,45% do 26,51 USD.
Czytaj także: Facebook - wyniki za II kwartał 2013