Bloober Team odnotował 1,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 0,43 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,83 mln zł wobec 0,17 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 6,66 mln zł wobec 7,35 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,34 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 22,69 mln zł rok wcześniej.
Wyniki trzeciego kwartału nie uwzględniają wpływu premiery "Silent Hill 2", która miała miejsce 8 października, podkreślono.
"Cieszymy się nie tylko ze znakomitej sytuacji Bloober Team S.A. na rynku, ale również z rosnących przychodów naszych spółek zależnych. Czas wszystko weryfikuje. Od dawna powtarzaliśmy, że strategia specjalizacji i budowania fundamentów pod zdrowy biznes w dłuższym okresie da efekty lepsze od szerokiego rynku gier. Patrząc na światowy sukces 'Silent Hill 2' oraz portfolio spółki na przyszły rok i kolejne lata, jestem o to całkowicie spokojny" - skomentował prezes Bloober Team Piotr Babieno, cytowany w komunikacie.
Jak podkreślono, dobre rezultaty grupy kapitałowej to także efekt dobrych wyników spółek zależnych Feardemic i Played With Fire.
"2024 rok jest dla Feardemic rokiem jednoznacznie rekordowym. Wzrosła liczba premier, rozpoczęliśmy współpracę nad grami w wersji VR oraz mobilnej, rozwinęliśmy relacje z dystrybutorami fizycznymi. Mamy za sobą kluczowe premiery gier z serii 'Garten of Banban'. Przychody ze sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku wzrosły niemal trzykrotnie, a zysk netto wyniósł około 1,8 mln zł. To ogromny skok w rozwoju spółki" - wskazał prezes Feardemic Damian Pawlak.
"Miniony rok był dla naszej spółki czasem intensywnego rozwoju, który umocnił naszą pozycję na rynku VR. Trzykrotnie powiększyliśmy zespół, w tym o cenionych specjalistów VR. Wdrożyliśmy nowe technologie do procesów firmy i z powodzeniem rozwijamy kilka projektów jednocześnie, w tym tytuł oparty na znanym międzynarodowym IP oraz prototyp gry finansowany z grantu Kreatywna Europa. Nasze produkty wyszły na nowe platformy, w tym Sony PSVR2, osiągając jeszcze jeden historyczny kamień milowy - pierwsze wydanie pudełkowe naszej gry. Stabilne przychody i zysk netto na poziomie 0,6 mln zł, realizacja bieżących projektów oraz znacznie wzmocniony zespół otwierają przed spółką bardzo ciekawe perspektywy" - dodał prezes Played With Fire Bartłomiej Szydło.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 15,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 5,27 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 66,25 mln zł w porównaniu z 78,65 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 30,96 mln zł wobec 23,18 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 14,07 mln zł wobec 6,05 mln zł zysku rok wcześniej.
Bloober Team, założony w 2008 r., podaje, że jest jednym z najważniejszych światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Spółka była notowana na NewConnect od 2011 r., a w styczniu 2024 r. przeniosła się na rynek główny GPW.
(ISBnews)