Answear.com planuje emisję maks. 1 mln akcji na rozwój marki PRM

Aktualności

Answear.com zamierza przeprowadzić emisję nie więcej niż 1 mln akcji serii L z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy, podała spółka. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój marki PRM, w tym na powiększenie oferty produktowej, otwarcie i rozwój działalności na nowych rynkach oraz wydatki marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów oraz rebrandingiem.

Akcje zostaną zaoferowane w drodze oferty publicznej wyłączonej z obowiązku publikacji prospektu, a cena emisyjna zostanie ustalona w oparciu o wyniki procesu budowania księgi popytu. Zgodnie z propozycją zarządu spółki, akcjonariuszom spółki będzie przysługiwało prawo pierwszeństwa, uprawniające do objęcia akcji w ofercie przed innymi inwestorami, w liczbie umożliwiającej utrzymanie ich udziału w kapitale zakładowym, na poziomie z dnia określonego w uchwale. Po uzyskaniu akceptacji przez walne zgromadzenie spółki, akcje zostaną zaoferowane wybranym przez zarząd spółki inwestorom w drodze oferty publicznej wyłączonej z obowiązku publikacji prospektu, podano.

"Mocno wierzymy w rozwój marki PRM oraz potencjał segmentu premium sneakers & streetwear, który jest dla nas atrakcyjny przede wszystkim z powodu możliwości generowania wysokich marż, wynikających z wysokiej średniej wartości zamówienia, a także silnego popytu ze strony klientów mimo wymagającej sytuacji gospodarczej. PRM traktujemy jako komplementarną markę Answear.com i liczymy na wzajemne wykorzystanie mocnych stron, łącząc jej unikalną ofertę, sprawność operacyjną i zaplecze technologiczno-logistyczne w Answear.com" - powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

"Mamy konkretny plan rozwoju marki PRM, który chcielibyśmy jak najszybciej zrealizować, z tego względu zdecydowaliśmy się na emisję do wybranych inwestorów bez konieczności sporządzania prospektu. Taka struktura oferty umożliwi nam pozyskanie kapitału w stosunkowo krótkim terminie" - dodał wiceprezes zarządu ds. finansowych Jacek Dziaduś. 

Spółka wskazała, że doświadczenie Answear.com zebrane z 11 rynków, powinno znacznie ułatwić i przyśpieszyć proces umiędzynarodowienia marki PRM. Do końca roku spółka zamierza uruchomić sprzedaż na pozostałych zagranicznych rynkach oraz na marketplace'ach modowych. W kolejnych latach planowana jest ekspansja na nowe rynki, a także uruchomienie salonów sprzedaży w największych stolicach w regionie CEE.

Spółka podkreśliła, że akwizycja PRM i Sneakerstudio przeprowadzona na przełomie I i II kw. br. znacząco wzmocniła pozycję Answear.com, jako jednego z wiodących podmiotów branży fashion ecommerce działającego na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Dodatkowo spółka otworzyła się na nowy, atrakcyjny segment premium sneakers & streetwear, dzięki czemu dociera do nowej grupy klientów, w szczególności reprezentantów pokolenia Z i Alfa.

Spóła podała też, że treść uchwał w sprawie emisji będzie głosowana na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu spółki 16 października br. W ramach proponowanych projektów uchwał na walne spółka zamierza też przyjąć nowy program motywacyjny dla członków zarządu, kluczowych menadżerów oraz pracowników i współpracowników Answear.com. W związku z realizacją programu motywacyjnego spółka będzie mogła zaoferować uprawnionym osobom do 160 000 nowych akcji po 1 lipca 2025 r., przy czym liczba nowych akcji, która zostanie zaoferowana zależy od wartości EBITDA za 2023 r. Answear.com będzie uprawniony do zaoferowania maksymalnej liczby nowych akcji w ramach ESOP w przypadku osiągnięcia przez spółkę co najmniej 80 mln zł wyniku EBITDA za 2023 r.

PRM ma w ofercie m.in. marki adidas, a także znane i cenione na zachodzie Europy marki takie jak Marni, Y-3, Rick Owens, A.P.C., MISBHV czy A-Cold-Wall, podano.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)

Wiadomości
Optymizm przed amerykańsko-chińskimi rozmowami

Czwartkowa sesja na Wall Street zakończyła się wzrostami sięgającymi 1% w przypadku spółek technologicznych, a w piątkowy poranek notowania kontraktów ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...