Allegro oczekuje wzrostu GMV w Polsce o 9-11% r/r, skoryg. EBITDA - o 8-12% w 2025

Aktualności

Allegro oczekuje wzrostu GMV (czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro) z działalności w Polsce w przedziale 9-11% r/r, przy wzroście przychodów o 14-17% i skorygowanego zysku EBITDA o 8-12% r/r w 2025 r., podała spółka. W tym okresie wydatki inwestycyjne szacowane są na 0,85-1 mld zł w Polsce.

"Allegro przechodzi na prezentowanie rocznych oczekiwań finansowych. Wzrost GMV z działalności w Polsce oczekiwany jest w przedziale 9-11% w tym roku przy wzroście przychodów o 14-17%, a skorygowanego zysku EBITDA o 8-12%. Allegro spodziewa się w tym roku zwiększenia GMV na platformach zagranicznych o 40-50% przy przychodach wyższych o 55-65%. Skorygowana strata EBITDA segmentu oczekiwana jest w przedziale 350-400 mln zł" - czytamy w komunikacie.

Segment MALL powinien zakończyć rok spadkiem GMV o 55-65% r/r. Jego przychody oczekiwane są na poziomie 45-55% niższym, a skorygowana strata EBITDA ma wynieść 150-170 mln zł, dodano.

"Tegoroczny capex spodziewany jest na poziomie 850 mln-1 mld zł w Polsce, 40-50 mln zł na platformach zagranicznych, oraz 30-40 mln zł w Segmencie MALL. Tegoroczny wzrost skonsolidowanej GMV oczekiwany jest na poziomie 8-11%, a przychody mają się zwiększyć o 7-11%. Wzrost skorygowanego zysku EBITDA grupy powinien wynieść 10-17%r/r, zaś skonsolidowany capex szacowany jest na 920 mln-1,1 mld zł" - czytamy dalej.

CFO Allegro Jon Eastick zwrócił uwagę, że Allegro zakończyło rok "mocnymi" wynikami kwartalnymi, spełniając lub przekraczając prognozy na czwarty kwartał zarówno dla Polski, jak i na arenie międzynarodowej.

"Postanowiliśmy w tym roku powrócić do przedstawiania całorocznych oczekiwań, ponieważ nasza działalność międzynarodowa opiera się na bardziej przewidywalnym trendzie wzrostu. Naszym średnioterminowym celem jest kontynuacja niskiego dwucyfrowego wzrostu GMV w Polsce, utrzymując marże w przedziale podwyższonym do 5,5-5,9%. W segmencie międzynarodowym planujemy jako priorytet dokończenie transformacji Grupy MALL i przyspieszenie wzrostu GMV na naszych trzech nowych platformach marketplace w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech" - powiedział Eastick, cytowany w komunikacie.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)

Wiadomości
Onde rekomenduje wypłatę 0,31 zł dywidendy na akcję z zysku za 2024 r.

Onde rekomenduje przeznaczenie 16,9 mln zł z zysku za 2024 r., wynoszącego 39,95 mln zł, na dywidendę, co da wypłatę ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...