Allegro: 58% Polaków planuje wziąć udział w tegorocznym Black Week

Aktualności

Ponad połowa Polaków (58%) planuje wziąć udział w tegorocznym Black Week, wynika z badania przeprowadzonego przez Danae dla Allegro. Czekanie na promocje i wyprzedaże to najczęściej wybierana strategia oszczędzania wśród Polaków (61%), popularniejsza niż porównywanie cen w różnych sklepach (49%) i korzystanie z kuponów i kodów rabatowych (48%).

Badanie pokazało też, że główną motywacją do udziału w Black Week jest przekonanie, że właśnie wtedy dostępne są najbardziej korzystne promocje (45% wskazań). Kolejne powody to sympatia do samej akcji (35%), chęć wcześniejszego zakupu prezentów świątecznych (27%) oraz coroczny zwyczaj uczestnictwa (23%).

"W czasach rosnących kosztów życia Polacy stają się coraz bardziej strategicznymi kupującymi - analizują, porównują i czekają na idealny moment, by złapać najlepszą okazję. Aż 61% z nas czeka na promocje i wyprzedaże, takie jak Black Week. Co drugi konsument porównuje ceny w różnych sklepach, a także używa kuponów i kodów rabatowych. Blisko co trzeci (32%) czerpie korzyści z uczestnictwa w programach lojalnościowych, takich jak Allegro Smart!, oraz korzysta z aplikacji mobilnych (28%). Do mniej popularnych sposobów należą: korzystanie z cashbacków (17%), dodawanie produktów do koszyka i oczekiwanie na rabat (17%) czy kupowanie produktów w zestawach promocyjnych (16%). Niewielu klientów online interesuje się outletami (15%) oraz zapisuje się do newsletterów (13%)" - czytamy w komunikacie poświęconym raportowi "Trendy zakupowe".

"Niekwestionowanym świętem oszczędzania jest dla wielu Black Week. Większość (58%) osób kupujących online deklaruje chęć udziału w tegorocznej edycji. Głównym powodem są atrakcyjne promocje (45%), ale dla wielu równie ważna jest atmosfera towarzysząca Black Week (35%). Co czwarty kupujący (27%) traktuje ten czas jako okazję do wcześniejszego zakupu prezentów świątecznych, a dla 23% to po prostu coroczny rytuał. Blisko jedna na pięć osób ma konkretny plan i deklaruje, że to dobry czas na kupienie wcześniej upatrzonych produktów" - dodano.

Allegro podało, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wydłużyło czas promocji z okazji Black Weeks na okres 3 listopada - 1 grudnia.

"W ramach Black Weeks Allegro wprowadza szereg akcji, które mają ułatwić zakupy i zmniejszyć wydatki. Allegro wprowadza zmiany, które pozwolą taniej i wygodniej odbierać przesyłki. Od 3 listopada do aż 28 grudnia 2025 r. Allegro obniża ceny dostaw realizowanych w ramach Allegro Delivery do punktów odbioru i automatów paczkowych. Promocja obejmuje klientów, którzy nie korzystają z pakietu Smart! oraz tych, którzy zamawiają produkty o wartości poniżej 45 zł. W tym okresie koszt dostawy z Allegro wyniesie 9,99 zł zamiast 10,99 zł. W ramach Black Weeks zwiększają się również korzyści Allegro Pay - użytkownicy tej usługi mogą rozłożyć płatność na 3 raty 0% (RRSO 0%), co ułatwia planowanie większych zakupów. Akcja potrwa od 17 listopada do 14 grudnia" - wymieniono w materiale.

Z myślą o nowych użytkownikach platformy Allegro przygotowało również specjalną ofertę - nowi klienci mogą przetestować dostawę Smart! już przy pierwszym zamówieniu, całkowicie za darmo, bez rejestracji do programu i bez okresu próbnego, podano także.

Dla osób, które chciałyby rozpocząć swoją przygodę z Allegro Smart!, platforma przygotowała specjalną ofertę. Bezpłatny okres próbny obejmuje aż 6 darmowych dostaw do wykorzystania w ciągu 6 miesięcy (promocja trwa do 14.01.2026 tylko dla wybranych użytkowników) a roczny plan z nielimitowanymi dostawami, zwrotami i większą liczbą korzyści, kosztuje teraz 39,90 zł – o 20 zł mniej niż zwykle (promocja trwa do 14.01.2026, tylko na jeden okres rozliczeniowy. Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżka 59,90 zł).

"W czasie Black Weeks zyskają nie tylko łowcy okazji, ale także użytkownicy programu Allegro Share oraz miłośnicy wydarzeń na żywo. Od 24 listopada do 7 grudnia każdy użytkownik Allegro Share, kto poleci ofertę Allegro znajomym i zachęci ich do zakupu, otrzyma trzykrotnie więcej punktów niż zwykle. Zebrane punkty można wymieniać na kupony Allegro, dzięki czemu dzielenie się okazjami staje się jeszcze bardziej opłacalne. Z kolei miłośnicy wydarzeń na żywo - od koncertów po spektakle teatralne - będą mogli skorzystać z wyjątkowych promocji na eBilet.pl, dostępnych od drugiej połowy listopada aż do Cyber Monday" - czytamy dalej.

Badanie "Trendy zakupowe" zostało zrealizowane przez Danae na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1000 ankiet w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 29.08-05.09.2025 r.

(ISBnews)

Wiadomości
RPP postanowiła obniżyć stopy procentowe o 0,25 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej (RPP) postanowiła obniżyć stopy procentowe o 0,25 pkt proc. Poniżej zamieszczamy informacje o decyzjach RPP. W dniach 4-5 listopada ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...