Agora spodziewa się wzrostu rynku reklamy o ok. 2-4% r/r w 2023 roku

Aktualności

Wartość rynku reklamy w Polsce zwiększy się w o ok. 2-4% r/r w 2023 r. po wzroście o 4,5% r/r w ub.r., szacuje Agora.

"Po analizie danych i obserwacji trendów rynkowych zarząd Agory szacuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2023 r. wyniesie około 2-4% - mimo dużej niepewności dotyczącej skali spowolnienia gospodarczego w kraju, poziomu inflacji i kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw, a także sytuacji w regionie może to nastąpić raczej w zakresie bliższym górnej granicy wskazanego przedziału" - czytamy w komunikacie.

Według szacunków Agory rynek reklamy w Polsce wzrósł w IV kwartale 2022 r. o prawie 4%, a reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług około 3,42 mld zł. W całym 2022 wartość rynku reklamowego stanowiła około 11,1 mld zł, a dynamika wzrostu r/r wyniosła 4,5%, czyli osiągnęła poziom przewidywany w założeniach spółki, podano także.

Agora prognozuje, że rynek reklamy TV w br. odnotuje od 1% spadku do 2% wzrostu (wobec spadku o 1% w ub.r.); reklama w internecie odnotuje wzrost o 2-5% (wobec wzrostu o 7% w ub.r.), reklama zewnętrzna - wzrost o 5-10% (wobec +30,5% w ub.r.), podano w prezentacji wynikowej.

Prognozowany wzrost reklamy radiowej w br. to 1-4% (wobec +2,5% w ub.r.), a kinowej - 9-14% (wobec 102,5% w ub.r.); z kolei rynek reklamy w prasie spadnie w br. o 7-10% (w ub.r. reklama w dziennikarz wzrosła o 0,5%, a w magazynach - spadła o 1,5%), podano także.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)

Wiadomości
Spadkowy początek piątkowej sesji na europejskich rynkach akcji

Czwartkowa sesja na rynku akcji w USA zakończyła się zwyżką głównych indeksów (S&P 500 +0,3 proc., DJIA +0,23 proc., Nasdaq ...

Konto oszczędnościowe - jak wybrać najlepsze?

Konto oszczędnościowe to jeden z popularnych dodatków do rachunków osobistych, z którego korzysta wiele osób. Jest tak samo popularny, jak ...

Kurs euro bywa zaskakujący. Co na niego wpływa i kiedy kupować obcą walutę?

Każdego dnia tysiące Polaków sprawdza z niepokojem kurs euro, licząc na jego wzrost lub spadek – zależnie od potrzeb. Robimy ...

Ubezpieczenie OC - jak wybrać najkorzystniejszą ofertę?

Ubezpieczenie OC na samochód jest w Polsce obowiązkowe. Każdy właściciel zarejestrowanego pojazdu musi go posiadać, aby móc poruszać się po ...

Utopia P2P to miejsce gdzie internet staje się bezpieczny

Czym jest Utopia? Utopia P2P – zaprojektowana dla poszukiwaczy wolności przez innych wizjonerów w ciągu 6 lat ciężkiej pracy, jest całkowicie ...

GPW miała 161,25 mln zł zysku netto, 179,94 mln zł zysku EBIT w 2021 r.

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) odnotowała 161,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2021 r. wobec