Agora podtrzymała prognozę wzrostu rynku reklamy o ok. 2-4% r/r w 2023 roku

Aktualności

Po wynikach I kw. br. Agora podtrzymała prognozę, według której wartość rynku reklamy w Polsce zwiększy się w o ok. 2-4% r/r w 2023 r. (po wzroście o 4,5% r/r w ub.r.).

"Zgodnie z szacunkami Agory, rynek reklamy w Polsce wzrósł w I kwartale 2023 r. o ponad 5,5% r/r. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług 2,53 mld zł. Wartość ta była wyższa również w porównaniu z analogicznymi okresami 2019, 2020 i 2021 r. Mimo tego spółka nie zdecydowała się zmienić swoich oczekiwań odnośnie tempa wzrostu całego krajowego rynku reklamowego i jego poszczególnych segmentów - zarząd Agory oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2023 r. będzie na poziomie około 2-4%" - czytamy w komunikacie.

Agora prognozuje, że rynek reklamy TV w br. odnotuje od 1% spadku do 2% wzrostu; reklama w internecie odnotuje wzrost o 2-5%, reklama zewnętrzna - wzrost o 5-10%, podano w prezentacji wynikowej (są to oczekiwania takie same, jak kwartał wcześniej).

Prognozowany wzrost reklamy radiowej w br. to 1-4%, a kinowej - 9-14%; z kolei rynek reklamy w prasie spadnie w br. o 7-10% (także oczekiwania bez zmian kw/kw).

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym. Spółka jest notowana na GPW i wchodzi w skład indeksu sWIG80.

(ISBnews)

Wiadomości
XTB rozpoczęło swoją największą kampanię - docelowo na 13 rynkach do końca br.

XTB rozpoczęło największą w historii marki szerokozasięgową kampanię na 13 rynkach na czterech kontynentach, która potrwa do końca roku, podała ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...