Marka Pepco powinna w roku obrotowym 2025 osiągnąć wzrost przychodów i EBITDA zgodny z zapowiedziami wysokiego, jednocyfrowego wzrostu; natomiast perspektywy na bieżący rok obrotowy dla Poundland są słabsze niż wcześniej przewidywano, ocenia Pepco Group.
"Pozytywne otoczenie handlowe Pepco i Dealz jest także odczuwane w trwającym obecnie III kw. (do momentu publikacji wyników), z przychodami w ujęciu porównywalnym (LFL) wyższymi niż stopa wzrostu LFL 3,6% odnotowana w II kw. roku obrotowego 2025" - czytamy w komunikacie.
W I poł. roku obrotowego 2025 (październik 2024 - marzec 2025) marca Pepco z odnotowała wzrost przychodów na poziomie 9,3% oraz EBITDA (wg MSSF 16) o 11,1%, wspierane przez zwiększenie marży brutto o 180 pb r/r. Dealz odnotował w tym okresie stabilny rozwóz ze wzrostem przychodów o 13,8% oraz EBITDA (wg MSSF 16) o 25%, wskazano w materiale.
"Zgodnie z przewidywaniami, Poundland nadal mierzy się z niesprzyjającym otoczeniem handlowym, odnotowując spadek sprzedaży o 6,5% [w I poł. r.obr.]. Wprowadzono plan działań, zmierzających do poprawy wyniku. […] Zarząd wciąż aktywnie sprawdza możliwości wydzielenia Poundland oraz wyjście z tej działalności spodziewane do końca roku obrotowego 2025" - czytamy dalej.
W marcu br. Pepco Group podało, że jej strategiczna wizja dalszego rozwoju zakłada koncentrację na marce Pepco jako jedynym, przyszłym formacie sklepów oraz wycofanie się z obszaru FMCG - zarząd "aktywnie rozpoznaje" opcje wydzielenia Poundland z Grupy w trakcie roku obrotowego 2025, w tym jego potencjalną sprzedaż, przy jednoczesnej możliwości wydzielenia sieci Dealz Poland w średnim okresie, włączając w to potencjalną dezinwestycję.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)