Unimot miał wstępnie 107 mln zł skorygowanego zysku EBITDA w II kw. 2025 r.

Aktualności

Unimot miał 107 mln zł skonsolidowanego, skorygowanego zysku EBITDA w II kw. br. wobec 80 mln zł rok wcześniej, podała spółka, powołując się na wstępne dane.

"Skonsolidowane dane wstępne za II kwartał 2025 r. wynoszą:

• Przychody ze sprzedaży: 3 875 mln zł,

• EBITDA (tj. zysk przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacją): 74 mln zł,

• EBITDA Skorygowana (tj. zysk EBITDA skorygowany o szacunkową wycenę zapasu obowiązkowego paliw płynnych i gazowych, uzasadnione przesunięcia w czasie kosztów i przychodów oraz zdarzenia jednorazowe): 107 mln zł

Porównywalne dane skonsolidowane za II kwartał 2024 r. wynoszą:

• Przychody ze sprzedaży: 3 474 mln zł,

• EBITDA: 92 mln zł,

• EBITDA Skorygowana: 80 mln zł" - czytamy w komunikacie.

Główny wpływ na skonsolidowaną EBITDA skorygowaną w II kwartale 2025 r. miały poniższe czynniki:

• segment paliw ciekłych w II kwartale 2025 r. osiągnął wynik EBITDA Skorygowana na poziomie 35 mln zł. Pomimo utrzymującego się od 2024 roku poziomu premii lądowej, który ogranicza możliwości uzyskiwania satysfakcjonujących marż, Grupa Unimot wypracowała dobre wyniki finansowe w tym segmencie. W wymagającym otoczeniu rynkowym Grupa Unimot podejmowała działania, aby skutecznie wykorzystywać pojawiające się szanse rynkowe, co przełożyło się na wyższą o prawie 21% r/r sprzedaż paliw ciekłych, która w II kwartale 2025 r. wyniosła 626 tys. m3,

• segment bitumen w II kwartale 2025 r. wypracował 44 mln zł wyniku EBITDA Skorygowana. Segment ten, w II i III kwartale, osiąga maksymalną efektywność sprzedażową ze względu na występujący w tym okresie szczyt sezonu budowy i remontów dróg,

• segment infrastruktura i logistyka wypracowuje wyniki finansowe na stabilnym poziomie. W II kwartale 2025 r. EBITDA Skorygowana wynosiła 25 mln zł. Segment ten obejmuje m.in. działalność w zakresie magazynowania paliw i usług transportu kolejowego, wyjaśniła spółka.

Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Spółka miała 14,1 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2024 r.

(ISBnews)

Wiadomości
Orlen: Na farmie wiatrowej Baltic Power zainstalowano 5 wiatraków o mocy 15 MW każdy

Na pierwszej polskiej farmie wiatrowej Baltic Power, wspólnej inwestycji Orlenu i Northland Power, zainstalowano już 5 wiatraków o mocy 15 ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...