PCF Group miała 17,29 mln zł straty netto, 15,34 mln zł straty EBIT w II kw. 2025 r.

Aktualności

PCF Group odnotowała 17,29 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 32,52 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 15,34 mln zł wobec 39,8 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 52,31 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 19,43 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2025 r. spółka miała 21,04 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 33,24 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 115,31 mln zł w porównaniu z 76,31 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2,95 mln zł wobec 11,27 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.

"Przychody ze sprzedaży w okresie 6 miesięcy zakończonym 30.06.2025 r. i 30.06.2024 r. wynosiły odpowiednio 115,3 mln zł i 76,3 mln zł. Wzrost o 51% wynikał przed wszystkim z:

- ujęcia przychodów związanych z realizacją podpisanej 10.09.2024 r. umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej realizacji projektu Echo,

- ujęcia przychodów związanych z realizacją podpisanej 13.03.2025 r. umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej realizacji projektu Delta,

- spadku przychodów z tytułu realizacji projektu Gemini w I półroczu 2024 r., realizowanego na zlecenie wydawcy Square Enix Limited, m.in. ze względu na podpisanie w styczniu 2024 r. nowej umowy wykonawczej, której efektem było znaczące obniżenie marży uzyskiwanej przez spółkę.

Opisane wyżej wzrosty przychodów w stosunku do 2024 r. zostały częściowo zniwelowane przez ujęcie w I półroczu 2024 r. przychodów w związku z premierą gry 'Bulletstorm VR', która była realizowana w ramach modelu produkcji i wydawnictwa gier własnych. W pierwszym półroczu 2025 roku spółka nie wydała żadnej gry realizowanej w tym modelu" - czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2025 r. wyniosła 24,33 mln zł wobec 31,47 mln zł straty rok wcześniej.

PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.

(ISBnews)

Wiadomości
Impas w USA

Amerykańska administracja została dziś zamknięta po raz pierwszy od blisko 7 lat. Zmaterializował się scenariusz, na który wskazywał wcześniejszy impas ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...