Grupa LPP liczy na wygenerowanie ok. 23-24 mld zł sprzedaży (wobec wcześniej oczekiwanych ok. 25-26 mld zł) i wypracowanie 53-54% marży brutto (bez zmian wobec wcześniejszych oczekiwań) w roku obrotowym 2025 (luty 2025 - styczeń 2025), podała spółka.
"Plany sprzedażowe Grupy na cały rok finansowy 2025 zakładają możliwość osiągnięcia przychodów w wysokości ok. 23-24 mld zł, przy wzroście r/r w segmencie tradycyjnej sprzedaży (dzięki wzrostom powierzchni i pozytywnym LFL) oraz wzroście w kanale internetowym" czytamy w raporcie.
"Grupa spodziewa się marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54%. Jednocześnie zakłada utrzymanie wskaźnika: koszty operacyjne do sprzedaży w zakresie ok. 41-42%" - czytamy dalej.
Marże EBITDA i zysku netto planowane są bez zmian wobec wcześniejszych oczekiwań - odpowiednio na poziomie 19-20% i 7,8%, podano w prezentacji wynikowej.
"Na roczne plany Grupy wpływ mają wyniki II kwartału, którego początek charakteryzował się wyjątkowo niskimi temperaturami zarówno w Polsce, jak i pozostałych krajach Europy, co zmniejszyło skłonności zakupowe kolekcji wiosenno-letniej. Sprzedaż Grupy w okresie od 1.05.2025 do 10.06.2025 w walutach stałych r/r wzrosła o 13%" - wyjaśniono w raporcie.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 - styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.
(ISBnews)