Biedronka: 2072 sklepy zostały wyposażone w instalacje fotowoltaiczne

Aktualności

Od 2022 roku - w trzy lata - 2072 sklepy Biedronki zostały wyposażone w instalacje fotowoltaiczne, a w czerwcu 2025 roku sieć osiągnęła rekordowy wynik pod względem produkcji energii odnawialnej w swoich obiektach w całym kraju - 17 500 MWh, podała spółka. 

"W Biedronce transformacja energetyczna to nie hasło, lecz realne działania. Każda nowa instalacja fotowoltaiczna zarówno przybliża nas do realizacji założonych celów, jak też stanowi realną korzyść w postaci optymalizacji kosztów operacyjnych. Ponad 2000 działających instalacji to wyraźny sygnał, że Biedronka stawia na przyszłość, inwestując w efektywność energetyczną i odpowiedzialne gospodarowanie zasobami. Wszędzie, gdzie jest to technicznie możliwe inwestujemy w OZE i nie zwalniamy tempa" - powiedziała menedżer ds. zarządzania energią w sieci Biedronka Natalia Rompska-Żuk, cytowana w komunikacie.

Transformacja energetyczna Biedronki realizowana jest we współpracy z partnerami technologicznymi, takimi jak firma GreenYellow, podano także.

Działania obejmują również infrastrukturę logistyczną sieci. W ramach długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju, Biedronka wdraża rozwiązania fotowoltaiczne także w centrach dystrybucyjnych. Obecnie panele słoneczne funkcjonują w 8 z 17 obiektów, a partnerem strategicznym odpowiedzialnym za ich instalację jest firma EDP Group, globalny lider w dziedzinie energii odnawialnej, wymieniono w materiale. 

W czerwcu br. dzięki instalacjom w sklepach i centrach dystrybucyjnych wyprodukowano rekordowe 17 500 MWh zielonej energii. Jest to najwyższy miesięczny wynik w historii działania tych instalacji i jasny dowód na efektywność przyjętej przez sieć strategii, podkreśliła Biedronka. 

Spółka podkreśliła, że dzięki inwestycji w zieloną energię, w I poł. 2025 r. uniknęła emisji 85 ton CO2 do atmosfery. 

Dzięki takiemu podejściu Biedronka nie tylko zmniejsza zużycie energii z sieci, ale również optymalizuje koszty operacyjne, co w perspektywie długoterminowej ma znaczenie zarówno dla środowiska, jak i dla wyników firmy, podsumowano.

Na koniec marca 2025 r. sieć Biedronka liczyła 3 780 placówek. Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,7 mln m2 na koniec marca br. wobec 2,67 mln m2 na koniec ub.r.

(ISBnews)

Wiadomości
Intel wycofał się z planów inwestycji w fabryki w Polsce i w Niemczech

Intel zdecydował o wycofaniu się z planów zbudowania fabryk w Polsce i w Niemczech, poinformował CEO Lip-Bu Tan. "Nasza sieć fabryk ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...