Baseig - polski startup z branży AI-commerce - pozyskał 2 mln zł, czyli pełną zakładaną kwotę z oferty publicznej, a w emisji wzięło udział ok. 30 inwestorów, podała spółka. Zapisy na akcje zostały zakończone przed planowanym terminem z uwagi na bardzo duże zainteresowanie ze strony inwestorów.
Obecnie Baseig finalizuje formalności związane z zakończoną ofertą publiczną i niezwłocznie przystępuje do kolejnych kroków przygotowujących spółkę do debiutu na rynku NewConnect, podano.
"Ogromne zainteresowanie emisją i szybkie jej zakończenie to dla nas nie tylko dowód zaufania inwestorów, ale również potwierdzenie, że nasz model biznesowy odpowiada na potrzeby rynku. Zebrany kapitał pozwoli nam przyspieszyć rozwój technologii, zwiększyć skalę działań na rynkach zagranicznych i jeszcze bardziej dynamicznie rosnąć. Zainteresowanie emisją pokazało, że inwestorzy dostrzegają potencjał naszego modelu opartego na technologii i współpracy z twórcami. To dla nas potężna motywacja do dalszego skalowania działań i budowy globalnej marki " - powiedział prezes Baseig Kamil Stanek, cytowany w komunikacie.
Spółka przekazała, że środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na zwiększenie kapitału obrotowego, rozwój zaawansowanej technologii AI wspierającej influencerów w tworzeniu marek odzieżowych, a także na dalszą ekspansję zagraniczną. Zarząd podkreślił, że celem jest istotne zwiększenie przychodów oraz wyników finansowych jeszcze w 2025 roku. Proces wspiera Dom Maklerski INC.
Wcześniej spółka podawała, że planuje debiut na rynku NewConnect w 2025 r.
Baseig rozwija zaawansowaną technologię sprzedażową opartą na sztucznej inteligencji, wspierającą twórców internetowych w budowie własnych marek modowych. System Baseig.com umożliwia influencerom regularną sprzedaż limitowanych kolekcji odzieży - z pełną obsługą projektową, produkcyjną, logistyczną i marketingową. Obecnie spółka działa na ponad 20 rynkach, w tym w USA, Niemczech, Skandynawii, Australii czy Nowej Zelandii.
(ISBnews)