UCE Research/Shopfully Poland: 11% konsumentów chce wydać powyżej 1000 zł na Święta

Aktualności

W tym roku na celebrację Wigilii i Bożego Narodzenia, m.in. na żywność, dekoracje, prezenty, spotkania czy wyjazdy w przeliczeniu na jedną osobę, 11,4%,konsumentów chce wydać 200-300 zł, a 400-500 zł - 11,3%, wynika z raportu UCE Research i Shopfully Poland. 8,9% Polaków jeszcze nie wie, ile zapłaci, a nic nie wyda - bo np. nie obchodzi świąt - 2,6% ankietowanych.

Według raportu UCE Research i Shopfully Poland "Wydatki świąteczne Polaków. Boże Narodzenie 2025", dalej w rankingu pojawia się zakres 300-400 zł - 11,2%, kwotę powyżej 1000 zł - 11%, a także 100-200 zł - 10%. Z kolei 900-1000 zł na ww. cel przeznacza 8,2% rodaków, zaś 500-600 zł - 8,1%. Najrzadziej podawany przedział to 800-900 zł - 2,6%.

"Najpopularniejsze przedziały wydatków świątecznych pokazują, że Polacy nie mają jednej wspólnej normy budżetowej na Wigilię i Boże Narodzenie. Dane wskazują na wyraźnie zróżnicowane podejścia. Część osób planuje raczej skromne, budżetowe święta, podczas gdy inni zakładają umiarkowane wydatki, mieszczące się w średnich przedziałach. Taka polaryzacja nie jest zaskoczeniem. Odzwierciedla różnice dochodowe, style życia i fakt, że Polacy starają się racjonalizować koszty, ale jednocześnie nie chcą rezygnować z tradycyjnej celebracji świąt" - powiedział współautor raportu z Shopfully Poland Robert Biegaj, cytowany w komunikacie.

Z raportu wynika też, że przedział 200-300 zł wybierają głównie osoby w wieku 75-80 lat (wśród nich 23,1%), unikające odpowiedzi o wysokość miesięcznych dochodów netto (17,3%), z wykształceniem podstawowym lub gimnazjalnym (17,6%) oraz mieszkańcy miejscowości liczących od 50 tys. do 99 tys. ludności (15,2%). 

Z kolei przedział 400-500 zł wskazują przede wszystkim osoby w wieku 45-54 lat (wśród nich 16,4%), z miesięcznym dochodem netto 3000-4999 zł (14,4%), z wykształceniem średnim (11,7%) oraz z miejscowości liczących od 20 tys. do 49 tys. mieszkańców (14,3%). 

Raport "Wydatki świąteczne Polaków. Boże Narodzenie 2025" został przygotowany ma kanwie specjalnego badania opinii publicznej, które zostało przeprowadzone w dniach 25-26.11.09.2025 metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research i Shopfully Poland na próbie 1021 Polaków w wieku 18-80 lat.

(ISBnews)

Wiadomości
PKP Cargo wystąpiło z roszczeniem na 1,52 mld zł wobec Skarbu Państwa; zapowiada pozew

PKP Cargo wystąpiło do prezesa Rady Ministrów oraz ministra aktywów państwowych z roszczeniem o zapłatę kwoty 1 522,42 mln zł ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...