Render Cube odnotował 7,15 mln zł jednostkowego zysku netto w 2024 r. wobec 7,6 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 9,47 mln zł wobec 9,89 mln zł rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,18 mln zł wobec 15,46 mln zł rok wcześniej.
"W wymiarze finansowym Render Cube osiągnął bardzo solidne wyniki:
* Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 17,18 mln zł.
* Zysk operacyjny wyniósł 9,47 mln zł, a zysk netto 7,15 mln zł. EBITDA w tym okresie wyniosła 13,18 mln zł.
* Spółka utrzymuje bardzo silną pozycję płynnościową - na koniec 2024 roku posiadaliśmy 25,5 mln zł w środkach pieniężnych, bez znaczącego zadłużenia.
* Kapitały własne osiągnęły poziom 40,6 mln zł, co przy wartości księgowej 37,91 zł na akcję stanowi solidny fundament pod dalszy rozwój spółki" - napisał prezes Damian Szymański w liście do akcjonariuszy.
"Miniony rok 2024 był dla Render Cube czasem dynamicznego rozwoju, zarówno w wymiarze operacyjnym, jak i finansowym. Konsekwentnie realizowaliśmy przyjętą strategię rozwoju, opierając się na sukcesie naszej flagowej produkcji - 'Medieval Dynasty'. Kluczowym wydarzeniem była premiera trybu kooperacji z możliwością gry cross-play w wersji konsolowej - na platformy PlayStation 5, Xbox Series X/S, a także pozostałe platformy PC - Epic, GOG i Microsoft oraz w usłudze Xbox Game Pass – która odbyła się 27 czerwca 2024 roku. Rozszerzenie funkcjonalności gry spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród graczy i stanowiło istotny impuls sprzedażowy" - dodał.
Prezes przypomniał, że w listopadzie spółka zaprezentowała graczom aktualizację o roboczej nazwie "Combat Update", która zdobyła szerokie uznanie, wprowadzając bogaty zestaw innowacyjnych funkcji i znaczących usprawnień do rozgrywki.
"Potwierdzeniem sukcesu jest fakt, że do końca lutego 2025 roku łączna sprzedaż gry 'Medieval Dynasty' przekroczyła 2,5 mln egzemplarzy" - podsumował Szymański.
Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r. W ostatnich latach spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2021 r., a w 2024 r. przeniosła notowania na rynek główny GPW.
(ISBnews)