Przychody Pepco Group wzrosły o 2,7% r/r do 1 424 mln euro w III kw. r.obr. 2025

Aktualności

Pepco Group odnotowała przychody 1 424 mln euro w III kw. roku obrotowego 2025 (kwiecień-czerwiec 2025), co oznacza wzrost o 2,7% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego, podała spółka. W tym okresie przychody Nowej Grupy Pepco (Pepco i Dealz Poland, bez Poundland, sprzedanej 12 czerwca br.) wzrosły o 7,7% r/r do 1 078 mln euro.

"Przychody Nowej Grupy Pepco w ujęciu porównywalnym (LFL) wzrosły o 2,6% w III kw., w obu markach. 

* Pepco odnotowało wzrost przychodów LFL w III kwartale o 2,4% [do 997 mln euro] - to trzeci z rzędu kwartał wzrostu LFL dla tej marki. Wyniki były napędzane konsekwentną realizacją strategii, na którą złożyły się: lepsza dostępność towarów, większe skoncentrowanie się na cenach najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszony asortyment, co przyczyniło się do wzrostu wolumenu sprzedaży w tym okresie. Wynik na sprzedaży LFL Pepco w III kwartale - z wyłączeniem FMCG - wzrósł jeszcze bardziej, o 4,8%, co potwierdza naszą zapowiedzianą strategię podczas Dnia inwestora, dotyczącą wyjścia z segmentu FMCG do końca roku finansowego 2025

* Dealz zanotował solidne wyniki w zakończonym kwartale, ze sprzedażą LFL rosnącą o 5,8% [do 8- mln euro], z dodatnią zmianą popytu na produkty spożywcze i codziennego użytku" - czytamy w komunikacie.

W okresie 9 miesięcy r.obr. 2025 (październik 2024 - czerwiec 2025) przychody Grupy ogółem wzrosły o 2,9% wg kursów stałych i spadły o 0,5% w ujęciu LfL do 4 763 mln euro; w przypadku Nowej Grupy Pepco było to odpowiednio: +8,7% i +2,4% do poziomu 3 431 mln euro.

"Marża brutto Nowej Grupy Pepco w III kw. r. obr. 2025 poprawiła się o 180 punktów bazowych rok do roku, dzięki solidnym postępom osiąganym przez Pepco" - czytamy dalej.

W III kw. r.obr. 45 otwarć netto sklepów Pepco i Dealz odzwierciedlało w dużej mierze otwarcia Pepco w Europie Środkowej i Wschodniej. Łącznie Nowa Grupa Pepco na koniec III kw. miała 4 276 sklepów, podano także.

"Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają konsekwentną realizację strategii w ramach Nowej Grupy Pepco oraz działania, które podjęliśmy w celu zapewnienia bardziej stabilnych wyników. Marka Pepco osiągnęła bardzo dobre wyniki w trzecim kwartale, notując rekordowe przychody przekraczające 1 mld euro, trzeci z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz dalszy wzrost marży brutto. To wyjątkowe osiągnięcie - osiągane dzięki lepszej dostępności towarów, koncentracji na przewadze cenowej w zakresie najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszonemu asortymentowi - wspierało to ciągłą poprawę sprzedaży LFL i wzrost wolumenu sprzedaży w tym okresie" - skomentował prezes Pepco Group Stephen Borchert, cytowany w komunikacie.

Dealz również odnotował silny kwartał, z 5,8% wzrostu sprzedaży LFL, przy wysokim popycie zarówno na produkty spożywcze, jak i artykuły codziennego użytku, dodał.

"Po zakończeniu sprzedaży Poundland, w czerwcu 2025 roku, Nowa Grupa Pepco ma teraz prostszą strukturę, co pozwala nam z optymizmem patrzyć w przyszłość. Chcemy wykorzystać liczne możliwości rozwoju marki Pepco, aby, zgodnie z naszą ambicją, stać się jednym z najlepszych detalistów dyskontowych w Europie" - podsumował prezes.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco i Dealz. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)

Wiadomości
Akcjonariusze LPP zdecydowali o wypłacie łącznie 660 zł dywidendy na akcję

Akcjonariusze LPP zdecydowali podczas walnego zgromadzenia o wypłacie łącznie 660 zł dywidendy na akcję z zysku za r.obr. 2024/2025, podała ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...