Pepco Group odnotowała przychody 1 424 mln euro w III kw. roku obrotowego 2025 (kwiecień-czerwiec 2025), co oznacza wzrost o 2,7% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego, podała spółka. W tym okresie przychody Nowej Grupy Pepco (Pepco i Dealz Poland, bez Poundland, sprzedanej 12 czerwca br.) wzrosły o 7,7% r/r do 1 078 mln euro.
"Przychody Nowej Grupy Pepco w ujęciu porównywalnym (LFL) wzrosły o 2,6% w III kw., w obu markach.
* Pepco odnotowało wzrost przychodów LFL w III kwartale o 2,4% [do 997 mln euro] - to trzeci z rzędu kwartał wzrostu LFL dla tej marki. Wyniki były napędzane konsekwentną realizacją strategii, na którą złożyły się: lepsza dostępność towarów, większe skoncentrowanie się na cenach najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszony asortyment, co przyczyniło się do wzrostu wolumenu sprzedaży w tym okresie. Wynik na sprzedaży LFL Pepco w III kwartale - z wyłączeniem FMCG - wzrósł jeszcze bardziej, o 4,8%, co potwierdza naszą zapowiedzianą strategię podczas Dnia inwestora, dotyczącą wyjścia z segmentu FMCG do końca roku finansowego 2025
* Dealz zanotował solidne wyniki w zakończonym kwartale, ze sprzedażą LFL rosnącą o 5,8% [do 8- mln euro], z dodatnią zmianą popytu na produkty spożywcze i codziennego użytku" - czytamy w komunikacie.
W okresie 9 miesięcy r.obr. 2025 (październik 2024 - czerwiec 2025) przychody Grupy ogółem wzrosły o 2,9% wg kursów stałych i spadły o 0,5% w ujęciu LfL do 4 763 mln euro; w przypadku Nowej Grupy Pepco było to odpowiednio: +8,7% i +2,4% do poziomu 3 431 mln euro.
"Marża brutto Nowej Grupy Pepco w III kw. r. obr. 2025 poprawiła się o 180 punktów bazowych rok do roku, dzięki solidnym postępom osiąganym przez Pepco" - czytamy dalej.
W III kw. r.obr. 45 otwarć netto sklepów Pepco i Dealz odzwierciedlało w dużej mierze otwarcia Pepco w Europie Środkowej i Wschodniej. Łącznie Nowa Grupa Pepco na koniec III kw. miała 4 276 sklepów, podano także.
"Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają konsekwentną realizację strategii w ramach Nowej Grupy Pepco oraz działania, które podjęliśmy w celu zapewnienia bardziej stabilnych wyników. Marka Pepco osiągnęła bardzo dobre wyniki w trzecim kwartale, notując rekordowe przychody przekraczające 1 mld euro, trzeci z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz dalszy wzrost marży brutto. To wyjątkowe osiągnięcie - osiągane dzięki lepszej dostępności towarów, koncentracji na przewadze cenowej w zakresie najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszonemu asortymentowi - wspierało to ciągłą poprawę sprzedaży LFL i wzrost wolumenu sprzedaży w tym okresie" - skomentował prezes Pepco Group Stephen Borchert, cytowany w komunikacie.
Dealz również odnotował silny kwartał, z 5,8% wzrostu sprzedaży LFL, przy wysokim popycie zarówno na produkty spożywcze, jak i artykuły codziennego użytku, dodał.
"Po zakończeniu sprzedaży Poundland, w czerwcu 2025 roku, Nowa Grupa Pepco ma teraz prostszą strukturę, co pozwala nam z optymizmem patrzyć w przyszłość. Chcemy wykorzystać liczne możliwości rozwoju marki Pepco, aby, zgodnie z naszą ambicją, stać się jednym z najlepszych detalistów dyskontowych w Europie" - podsumował prezes.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco i Dealz. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)