Z voicebotami PKO Banku Polskiego 11 mln klientów przeprowadziło do tej pory ponad 70 mln rozmów, podał bank. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 1 mln godzin.
"Nasze voiceboty to zaawansowane technologie, które pozwalają klientom na skuteczną rozmowę w języku potocznym, czyli dokładnie tak, jak rozmawiają ze znajomymi i rodziną. Wspierają naszych klientów w prostszych sprawach, dzięki temu pracownicy mają więcej możliwości, by zaangażować się w pomoc i doradztwo w bardziej skomplikowanych kwestiach. 70 mln rozmów to liczba, która robi wrażenie i jednocześnie pokazuje, że voiceboty i sztuczna inteligencja są już w codzienne używane przez klientów PKO Banku Polskiego. Nieustannie rozwijamy nasze boty i uczymy je nowych rzeczy, tak by w przyszłości nasi klienci wygodnie i w prosty sposób mogli zdalnie załatwić jeszcze więcej bankowych spraw" - powiedział dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO BP Paweł Klimiuk, cytowany w komunikacie.
Voicebot na infolinii rozmawia na 185 różnych tematów, rozumie 280 tematów; przeprowadził łącznie 23 mln rozmów, wymieniono w materiale.
"Jednym z wiodących i najbardziej zaawansowanych voicebotów PKO Banku Polskiego jest Asystent głosowy w aplikacji mobilnej IKO - skorzystało już z niego 5,6 mln użytkowników" - czytamy dalej.
Od momentu uruchomienia Asystent głosowy w IKO przeprowadził 28 mln rozmów, rozumie 360 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym, wskazano także.
Klienci PKO BP zapytali w sumie ponad 18 mln razy o analizy swoich wydatków i oszczędności.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 525,23 mld zł na koniec 2024 r.
(ISBnews)