Grupa Żabka odnotowała 125 mln zł skonsolidowanej straty netto w I kw. 2025 r. wobec 99 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka. Skorygowana skonsolidowana strata netto wyniosła odpowiednio: 77 mln zł wobec 97 mln zł straty rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął w I kw. br. 545 mln zł wobec 513 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA - odpowiednio: 596 mln zł wobec 518 mln zł zysku rok wcześniej.
"Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 15% r/r, osiągając poziom 596 mln zł, dzięki zwiększeniu skali działalności, wzrostowi sprzedaży LFL, efektywnemu zarządzaniu kosztami oraz utrzymaniu osiągniętej w 2024 r. rentowności EBITDA w biznesach cyfrowych (DCO)" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 666 mln zł wobec 5 015 mln zł rok wcześniej.
"Sprzedaż do klienta końcowego wyniosła 6 618 mln zł, co oznacza wzrost o 14,8% w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrost wyników sprzedażowych był efektem zarówno ekspansji sieci sklepów i wzrostu sprzedaży porównywalnej (LFL), jak i rosnącej sprzedaży w kanałach cyfrowych i w Rumunii" - czytamy dalej.
Sprzedaż LFL wzrosła o 6,0%, co było efektem wyższego wolumenu sprzedaży na sklep, wspieranego unikalną i dobrze zdywersyfikowaną ofertą produktową. Istotnym czynnikiem wspierającym ten wzrost była także rosnąca oferta street food, dostępna na koniec marca 2025 r. w ponad 90% sklepów sieci w Polsce, wskazała też spółka.
"Nakłady inwestycyjne (capex) wyniosły 325 mln zł, rosnąc r/r o 19%. Większość nakładów inwestycyjnych została przeznaczona na otwarcia nowych sklepów, modernizację istniejących placówek oraz rozwój konceptu Żabka Café 2.0. Grupa skutecznie realizowała strategię redukcji zadłużenia, zmniejszając wskaźnik długu do skorygowanego wyniku EBITDA do 1,6x z poziomu 2,1x w I kw. 2024 r." - czytamy też w komunikacie.
Na koniec marca 2025 r. sieć sklepów Grupy Żabka liczyła w Polsce i Rumunii łącznie 11 460 lokalizacji, w porównaniu do 10 370 na koniec I kw. 2024 r.
"Wyniki za I kwartał 2025 roku są zgodne z naszymi zapowiedziami i potwierdzają skuteczność długofalowej strategii rozwoju całej Grupy. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży we wszystkich obszarach naszej działalności i kontynuujemy dynamiczną ekspansję, otwierając średnio blisko 150 sklepów miesięcznie. Obecnie sieć Żabka liczy już ponad 11 460 placówek i jesteśmy na dobrej drodze, aby otworzyć w tym roku sklep nr 12 tys." - skomentował CEO Tomasz Suchański, cytowany w komunikacie.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)