Centralny Port Komunikacyjny (CPK) uruchomił przetarg, który wyłoni Głównego Inżyniera Kontraktu (GIK, Delivery Partner) dla budowy lotniska, podała spółka. CPK poszukuje podmiotu, który - jako PMC (Project Management Consultant) oraz Inżynier Kontraktu (CM) w jednym - wesprze proces budowy portu doświadczeniem zdobytym przy inwestycjach lotniskowych typu greenfield zarówno za granicą, jak i w Polsce. Oferty można składać do 20 października br.
"Podmiot wyłoniony w postępowaniu będzie wspierał zarządzanie całym procesem budowy portu, zapewniając kompleksową obsługę inwestycji i prowadzonych działań na jej obszarze. Przetarg zakłada m.in. świadczenie wsparcia, doradztwa, planowania i harmonogramowania oraz integrację wielu kontraktów projektowych i robót budowlanych w jeden spójny proces. Nadrzędnym celem GIK będzie uruchomienie Lotniska CPK w zakładanym terminie, zakresie i budżecie, ze szczególnym uwzględnieniem i oceną jakości proponowanych rozwiązań" - czytamy w komunikacie.
Jednym z najważniejszych warunków uwzględnionych w postępowaniu jest doświadczenie. Spółka CPK zaprasza do udziału w przetargu podmioty, które wykażą się realizacją w okresie ostatnich 15 lat co najmniej jednego kontraktu Menadżera Projektu (Project Management) przy budowie i uruchomieniu nowego lotniska realizowanego w formule buduj lub zaprojektuj i wybuduj o przepustowości co najmniej 20 mln pasażerów rocznie. Jednocześnie CPK kładzie silny nacisk na doświadczenie na rynku polskim przy realizacji dużych inwestycji. Konieczne będzie również wykazanie zatrudnienia zespołu posiadającego doświadczenie przy budowie lotniska. Spółka stawia także potencjalnym kontrahentom warunek ekonomiczno-finansowy - osiągnięcie w ostatnich 5 latach działalności rocznego przychodu w wysokości minimum 500 mln zł netto.
Przewidywana data zawarcia umowy to I kwartał 2026 roku.
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) to inwestycja, której celem jest stworzenie systemu transportowego kraju, integrującego transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach Programu CPK powstanie m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane pomiędzy Warszawą i Łodzią oraz system kolei dużych prędkości. Nowy port lotniczy będzie przystosowany do obsługi 34 mln pasażerów rocznie w początkowych latach funkcjonowania i zaprojektowany w taki sposób, by w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku. Szacowany koszt inwestycji do 2032 roku wynosi 131,7 mld zł.
(ISBnews)