Bank Millennium: 83% z planujących zakupy na Black Friday dokona ich w internecie

Aktualności

Pojęcie Balck Friday zna 90% Polaków, spośród nich 21% planuje już zakupy, a 83% z tego grona zamierza dokonać zakupów za pośrednictwem internetu, wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Banku Millennium.

"Znacznie więcej Polaków jest niezdecydowanych co do skorzystania z Black Friday czy Cyber Monday, niż już planuje jakiś zakup. Wskazuje to, że te zakupy będą w dużej mierze spontaniczne. W tym przypadku oznacza to, że liczne reklamy atrakcyjnych okazji mają sporą szansę na przekonanie przynajmniej części z tych 51% Polaków do zrobienia zakupów, których wcześniej nie przewidywali. Znacznie mniejszy odsetek (28%) z góry odrzuca uczestnictwo w nadchodzącym tygodniu okazji. Tutaj pojawia się obawa przed byciem naciągniętym na fałszywe okazje, ale również postawy minimalizowania nadmiernej konsumpcji" - powiedziała ekspertka ds. badań i projektowania CX w Departamencie Jakości w Banku Millennium Katarzyna Dobosz, cytowana w komunikacie.

Jak wynika z badania "Mobilny Portret Polaka", 90% Polaków zna pojęcie Black Friday, w przypadku Cyber Monday ten odsetek wynosi 59%. Z tej grupy chęć zakupów w tym okresie zadeklarowało 21% ankietowanych, 51% nie podjęło jeszcze decyzji w tej sprawie.

W czasie Black Friday i Cyber Monday co drugi Polak planujący zakupy zamierza kupić odzież, obuwie i akcesoria lub sprzęt RTV/AGD. Na trzecim miejscu znalazły się kosmetyki (zamierza je kupić co trzeci respondent), a dalej książki w formie papierowej i artykuły dla dzieci (po 21% wskazań) oraz biżuteria (chce kupić ją 19% badanych), podano także.

Wyprzedaży i promocji korzystający z Black Week będą szukać głównie w internecie. Aż 83% z nich planuje w tym roku zrobić zakupy online - wśród najmłodszej grupy wiekowej 18-24 lata ten współczynnik jest wyższy aż o 10 pkt proc. i wynosi 93%. Ponad 40% badanych za zakupy internetowe najczęściej płaci kodem BLIK (55% używa tej metody płatności od czasu do czasu), a 20% - szybkim przelewem z bramki płatniczej (blisko połowa badanych płaci w ten sposób od czasu do czasu). Wśród pozostałych metod płatności respondenci wymienili: samodzielnie zlecany przelew, kartę do konta, kartę kredytową, cyfrowy portfel (m.in. Apple Pay lub Google Pay), odroczone płatności i PayPal, wymieniono także.

Z kolei na wyprzedażowe zakupy w sklepach stacjonarnych zamierza wybrać się zaledwie 33% respondentów. Zapytani, jak zwykle płacą za takie zakupy, wskazują  kartę do konta (41%) lub gotówkę (20%), kartę kredytową (13%), płatności zbliżeniowe telefonem z portfela cyfrowego (12%), płatności zbliżeniowe BLIK (7%), kod BLIK (5%), a także raty i płatności zegarkiem lub opaską płatniczą.

Badanie "Mobilny Portret Polaka" zrealizował w październiku 2024 roku Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na zlecenie Banku Millennium na reprezentatywnej próbie 1068 osób metodą CAWI.

(ISBnews)

Wiadomości
Bliski Wschód nowym centrum AI?

Administracja Donalda Trumpa aktywnie wspiera rozwój sztucznej inteligencji w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich poprzez zawieranie nowych umów handlowych, ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...