17:03 | GMT: 16:03 Witaj, jesteś niezalogowany/a  |   Zarejestruj  |  
eXtremalnyPL_baner_podstrony
Szczegółowy opis wskaźnika
Indeks PMI dla usług (Niemcy)

Indeks PMI (Purchasing Managers Index) dla usług Niemiec przygotowywany jest przez Markit Economics, dostawcę badań gospodarczych oraz wskaźników ekonomicznych i obrazuje aktywność sektora usług w Niemczech. Indeks ten opisuje aktualną sytuację w gospodarce.

Indeks PMI opiera się na danych opracowywanych na podstawie miesięcznych odpowiedzi na kwestionariusze przesłane kadrze kierowniczej w ponad 500 firmach usługowych. Menadżerowie zaopatrzenia odpowiadają anonimowo na pytania dot. zamówień, sprzedaży, zakupów, zapasów, zatrudnienia, cen.

Poziom PMI mniejszy niż 50 pkt. oznacza spadek aktywności sektora usług w stosunku do miesiąca poprzedniego. Im wskaźnik niższy, tym gorzej. Odczyt powyżej poziomu 50 pkt. oznacza wzrost aktywności sektora usług w stosunku do miesiąca poprzedniego.

PMI dla usług publikowany jest dwukrotnie w ciągu miesiąca. Ostateczne dane poprzedzone są wstępnym odczytem publikowanym tydzień wcześniej, opartym na odpowiedziach co najmniej 75% wszystkich ankietowanych w danym miesiącu.

Ostatnie publikacje
Data publikacji Aktualna Prognoza Poprzednia
6 listopad 2019 51,6 51,2 51,4
22 listopad 2019 51,3 52,0 51,6
4 grudzień 2019 51,7 51,3 51,6
Następna publikacja
Data publikacji
16 grudzień 2019