ZPPHiU: Obroty firm handl. i usług. w stolicy spadły o 46,7% r/r w dn. 18-23 maja

Aktualności

Obroty firm handlowych i usługowych spadły w okresie 18-23 maja 2020 r. o 46,7% w Warszawie (36,1% w reszcie kraju) wobec okresu 20-25 maja 2019, wynika z danych Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU). Odwiedzalność w tym okresie spadła odpowiednio o 55,9% oraz o 47,7%.

Dane wykazywane przez członków ZPPHiU są jednoznaczne. Widać ogromne spadki zarówno w liczbie odwiedzin w sklepach, jak i zawieranych transakcji. Pod uwagę wzięto w analizie trzy okresy handlowe w maju 2020 oraz 2019 roku (LFL), podano.

"W pierwszych dniach odmrożenia handlu w porównaniu do analogicznych okresów z zeszłego roku spadki sięgnęły 70%. Po blisko miesiącu aktywności handlowej widzimy, że jest tendencja wzrostowa, ale nawet dziś osiągamy ledwo połowę zeszłorocznych wyników dla analogicznych okresów. Ciężko patrzeć w przyszłość z optymizmem" - czytamy w komunikacie.

Obroty firm handlowych i usługowych spadły 9 maja br. o 62,3% w Warszawie (58,3% w reszcie kraju) w porównaniu do 11 maja 2019 r. Odwiedzalność tego dnia spadła o 69,6% w stolicy oraz 65,2% w reszcie kraju. W okresie 11-16 maja 2020 r. obroty spadły o 51,8% w Warszawie (41,8% w reszcie kraju) wobec okresu 13-18 maja 2019 r. Odwiedzalność w tym okresie spadła odpowiednio o 59,2% oraz 53,5%. W okresie 18-23 maja 2020 obroty spadły o 46,7% w Warszawie (36,1% w reszcie kraju) wobec okresu 20-25 maja 2019. Odwiedzalność w tym okresie spadła odpowiednio o 55,9% oraz 47,7%.

"W analizie tego typu wyników należy brać pod uwagę fakt, że dziś ludzie idą po zakupy w bardzo konkretnym celu - potrzebują wiosennej garderoby, szamponu, żwirku dla kota czy pompki do roweru. Nie odwiedzają centrum handlowego dla rozrywki czy by zjeść rodzinny obiad, ale realizują konkretne zadania zakupowe. Stąd zwiększona konwersja, czyli większa ilość zakupów w stosunku do osób odwiedzających sklepy. Na wzrost obrotów ma natomiast niebagatelny wpływ bogata oferta promocyjna, niespotykana w dzisiejszej skali w poprzednich latach. Handlowcy ratują swoje biznesy jak mogą i przyciągają klientów mnogością okazji" - podsumował zarząd ZPPHiU.

Warunki, z jakimi przyszło mierzyć się biznesowi, wymagają elastycznego podejścia i dostosowania rozwiązań adekwatnie do okoliczności. Wobec braku rozwiązań ustawowych ZPPHiU po raz kolejny apeluje o konstruktywny dialog pomiędzy najemcami i wynajmującymi oparty na zasadzie równości stron.

(ISBnews)

Wiadomości
Santander BP wypłaci dywidendę w wysokości 44,63 zł na akcję

Akcjonariusze Santander Bank Polska zdecydowali o przeznaczeniu na dywidendę 3 504,1 mln zł z ubiegłorocznego zysku oraz 1 056,6 mln ...

Jaki dysk SSD do gier wybrać? Poradnik zakupowy

Dysk twardy to jeden z najważniejszych elementów każdego komputera. Przy zakupie nowego sprzętu warto więc poważnie zastanowić się nad tym, ...

Jak obniżać koszty w handlu międzynarodowym, czyli o kursie dolara i innych walut

W dzisiejszym świecie normą jest, że kursy walut ulegają wahaniom. Świetnym przykładem jest kurs dolara do złotego. Jeszcze w 2022 ...

Opanuj HTML i CSS z GoIT: Podstawy projektowania stron internetowych

Zastanawiasz się nad nauką HTML i CSS? Rozważ kurs GoIT - twój kompletne źródło wiedzy o projektowaniu stron internetowych. Odkryj ...

Co musisz wiedzieć o zdolności kredytowej?

Jak powszechnie wiadomo, zdolność kredytowa to pojęcie, które jest nieodłącznym elementem każdej decyzji związanej z zaciągnięciem kredytu.  Bez względu na to, ...

Konto oszczędnościowe - jak wybrać najlepsze?

Konto oszczędnościowe to jeden z popularnych dodatków do rachunków osobistych, z którego korzysta wiele osób. Jest tak samo popularny, jak ...