CCC miało wstępnie 201,3 mln zł EBITDA w III kw. 2019 r.

Aktualności

CCC odnotowało 201,3 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w III kw. 2019 r. wobec 164,2 mln zł rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne dane. Spółka jest optymistycznie nastawiona do wyników w kolejnych kwartałach, poinformował prezes Marcin Czyczerski,

Zysk brutto ze sprzedaży grupy w III kw. br. wyniósł 687,3 mln zł wobec 563,9 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł odpowiednio: 15,7 mln zł wobec 30,1 mln zł rok wcześniej.

Trzeci kwartał 2019 roku to dla Grupy CCC dalszy, zrównoważony rozwój sieci sprzedaży, a także wprowadzenie nowych kategorii produktowych, głównie za sprawą kolekcji jesień-zima marki Gino Rossi, która zadebiutowała w salonach CCC. Minione trzy miesiące stały także pod znakiem intensywnego rozwoju e-commerce, na czele z aplikacją mobilną CCC, która zyskała pełną funkcjonalność sklepu
internetowego. E-commerce konsekwentnie zyskuje na istotności w Grupie CCC (25% obrotu w III kw. 2019), wciąż głównie za sprawą eobuwie.pl, które jest już obecne w 15 krajach, poinformowano.

"Wyróżniające się dynamiki sprzedaży w Grupie CCC odnotowały sieci salonów w Serbii, Rosji i Bułgarii (przyrost o odpowiednio 46%, 42% i 31% rdr), które stanowią dla CCC rynki o dużym potencjale rozwoju. Na wzrost sprzedaży w Grupie CCC wpłynęło powiększanie sieci salonów (przyrost powierzchni o 16%) oraz dynamicznie rosnący kanał e-commerce (w tym głównie eobuwie.pl, +34% rdr), a także konsekwentnie rozwijana oferta produktowa. Coraz większe znaczenie zyskuje uruchomiony pod koniec czerwca br. e-commerce CCC, który w trzecim kwartale stanowił 2% przychodów sieci CCC w Polsce" - czytamy w komunikacie.

Zysk brutto na sprzedaży na poziomie skonsolidowanym wzrósł o 22%, do 687 mln zł. Marża brutto w Grupie CCC osiągnęła poziom 48%, wyższy rdr o 0,4 pkt proc., co jest zadowalającym wynikiem w kontekście konsekwentnie rosnącego udziału markowego obuwia sportowego. Zjawisko to zostało z nawiązką skompensowane rozwojem marek własnych. W ofercie sklepów CCC po raz pierwszy pojawiło się obuwie marki Gino Rossi, a także kolekcja jesienno-zimowa DeeZee, podano także.

"CCC konsekwentnie rozwija produkt. Kolekcję uzupełniają kolejne marki własne - na wiosnę było to DeeZee, a jesienią na półkach sklepowych pojawiło się Gino Rossi. Stale rośnie również znaczenie markowych produktów sportowych. Coraz mocniej wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Systematycznie umacniamy e-commercowy charakter Grupy. Na uwagę zasługuje rozwój platformy Modivo z kompletną modą premium. Po stronie kosztowej widać już także pozytywne efekty integracji przejętych spółek (KVAG i Gino Rossi). Jesteśmy optymistycznie nastawieni do wyników w kolejnych kwartałach, patrząc na rozwój produktu i postępy w zakresie dyscypliny  kosztowej" - powiedział prezes Marcin Czyczerski, cytowany w komunikacie.

Sprzedaż Grupy CCC wyniosła w III kw. 2019 roku 1 007,5 mln zł wobec 1 193,1 mln zł rok wcześniej.

Sprzedaż w segmencie e-commerce wyniosła 358,3 mln zł (249,5 mln zł w III kw. 2018, wzrost o 44% r/r).

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec III kw. 2019 wynosiła ponad 724,8 tys. m2 i liczyła 1 219 sklepów.

"Trzeci kwartał w Grupie CCC 2019 roku stał także pod znakiem dalszego rozwoju e-commerce i omnichannel. Wszystkie kanały e-commerce generują sprzedaż powyżej oczekiwań, w toku są otwarcia serwisu ccc.eu w kolejnych krajach regionu i konsekwentnie otwieramy dla klientów kioski esize.me w naszych sklepach w Polsce. Aplikacja mobilna CCC, która została we wrześniu laureatem nagrody Best on Mobile przyznanej przez e-commerce Polska, staje się coraz ważniejszą platformą kontaktu z klientami. Jako zespół i cała Grupa CCC pracujemy nad kolejnymi działaniami wzmacniającymi naszą pozycję omnichannel i rozumienie bazy klienckiej. Oczywiście kontynuujemy również integrację nowych spółek. Gino Rossi we wrześniu została zdjęta z GPW, a po wdrożonych już działaniach i głębokiej reorganizacji, pozytywnie patrzymy na dodatnią kontrybucję Gino Rossi do wyniku Grupy w roku 2020. Myślę, że integrację tej firmy z końcem roku uznamy za zakończoną" - dodał wiceprezes Karol Półtorak.

Skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej CCC SA za III kw. 2019 roku jest nadal w trakcie przygotowywania, a jego publikacja nastąpi 30 października 2019 roku, podano.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

(ISBnews)

Wiadomości
BM Reflex: Ceny paliw na stacjach spadną, głównie dzięki promocjom operatorów

Z analizy cen hurtowych paliw wynika, że możemy oczekiwać obniżek cen detalicznych, zwłaszcza oleju napędowego, ale zdecydowanie więcej korzyści przyniosą ...

Jaki dysk SSD do gier wybrać? Poradnik zakupowy

Dysk twardy to jeden z najważniejszych elementów każdego komputera. Przy zakupie nowego sprzętu warto więc poważnie zastanowić się nad tym, ...

Jak obniżać koszty w handlu międzynarodowym, czyli o kursie dolara i innych walut

W dzisiejszym świecie normą jest, że kursy walut ulegają wahaniom. Świetnym przykładem jest kurs dolara do złotego. Jeszcze w 2022 ...

Opanuj HTML i CSS z GoIT: Podstawy projektowania stron internetowych

Zastanawiasz się nad nauką HTML i CSS? Rozważ kurs GoIT - twój kompletne źródło wiedzy o projektowaniu stron internetowych. Odkryj ...

Co musisz wiedzieć o zdolności kredytowej?

Jak powszechnie wiadomo, zdolność kredytowa to pojęcie, które jest nieodłącznym elementem każdej decyzji związanej z zaciągnięciem kredytu.  Bez względu na to, ...

Konto oszczędnościowe - jak wybrać najlepsze?

Konto oszczędnościowe to jeden z popularnych dodatków do rachunków osobistych, z którego korzysta wiele osób. Jest tak samo popularny, jak ...