Agora miała 40,1 mln zł zysku netto, 84,9 mln zł zysku EBITDA w IV kw. 2023 r.

Aktualności

Agora odnotowała 40,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2023 r. wobec 31,4 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 34,3 mln zł wobec 30,4 mln zł straty rok wcześniej; zysk EBIT bez MSSF 16 wyniósł 25,2 mln zł wobec 36,9 mln zł straty rok wcześniej.

Zysk EBITDA sięgnął 84,9 mln zł wobec 55,3 mln zł zysku rok wcześniej; zysk EBITDA bez MSSF 16 wyniósł 55,9 mln zł wobec 31,6 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 438,1 mln zł w IV kw. 2023 r. wobec 331 mln zł rok wcześniej.

"W czwartym kwartale 2023 r. całkowite przychody Grupy Agora wyniosły ponad 438 mln zł, co oznacza wzrost o 32,4% w stosunku do wyników odnotowanych przed rokiem. To w dużej mierze skutek konsolidacji z Eurozetem, wzrostu wpływów w segmencie Film i Książka, Reklama Zewnętrzna oraz Prasa Cyfrowa i Drukowana. W całym 2023 r. przychody Grupy Agora wyniosły 1 424,3 mln zł i były o 28% większe niż w roku poprzednim" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

O prawie 46% w stosunku do okresu październik-grudzień 2022 r. wzrosły w Grupie Agora przychody ze sprzedaży usług reklamowych, a osiągnęły one blisko 230 mln zł. Najbardziej przyczyniły się do tego wyższe o prawie 232% wpływy z reklamy w segmencie Radio, które wyniosły 102 mln zł.

"To efekt konsolidacji wyników z Eurozetem, w tym integracji oferty sprzedażowej i wykorzystania synergii, jaką dało połączenie portfolio Eurozetu i Grupy Radiowej Agory. Przychody reklamowe były wyższe rok do roku również w segmencie Reklama Zewnętrzna - wyniosły 55,9 mln zł, w działalności kinowej - wyniosły 14,7 mln zł i w segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana - wyniosły 16,4 mln zł" - wskazano dalej.

Zgodnie z szacunkami Agory, rynek reklamy w Polsce wzrósł w IV kwartale 2023 r. o ponad 6% r/r, a reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług 3,68 mld zł. W całym 2023 r. rynek reklamy w Polsce osiągnął wartość ok. 12 mld zł, a jego dynamika wyniosła prawie 6,5% r/r, przekraczając założenia Agory. Spółka podkreśliła, że wartość rynku reklamowego była o około 20% większa niż w rekordowym 2019 r., czyli przed pandemią COVID-19.

"Przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios w czwartym kwartale 2023 r. wzrosły o 17,8% do 68,3 mln zł, a wpływy ze sprzedaży barowej w kinach były większe o ponad 22,4% i wyniosły 37,7 mln zł. W całym 2023 r. wpływy ze sprzedaży biletów do kin wyniosły 244 mln zł i było to prawie 27% więcej niż rok wcześniej. Za wzrost wpływów z działalności kinowej oprócz wyższej frekwencji odpowiadały również wyższe ceny biletów oraz produktów w barach kinowych" - napisano także w komunikacie.

Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw w ostatnim kwartale 2023 r. zwiększyła się o 2,1% i wyniosła 39,4 mln zł, a w całym 2023 r. - prawie 140 mln zł.

"To skutek wyższych wpływów w Wydawnictwie Agora oraz w segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana, gdzie zmieniła się struktura tych przychodów - spadają wpływy ze sprzedaży papierowego wydania 'Gazety Wyborczej', a rosną wpływy z prenumeraty cyfrowej. Wyborcza.pl zamknęła 2023 r. z liczbą ponad 303,3 tys. aktywnych subskrypcji. Ten wynik, a także wzrost liczby subskrybentów usługi TOK FM Premium do 38,5 tys. na koniec 2023 r., pozwolił Grupie Agora ugruntować pozycję lidera subskrypcji cyfrowych" - wyjaśniono w informacji.

W całym 2023 r. spółka miała 65,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 102,7 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 424,3 mln zł w porównaniu z 1 113,1 mln zł rok wcześniej.

Zysk EBITDA sięgnął 224,6 mln zł wobec 139,3 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej; zysk EBITDA bez MSSF 16 wyniósł 116,7 mln zł wobec 48,5 mln zł zysku rok wcześniej.

"W 2023 roku odnotowaliśmy rekordowe przychody w historii Agory. Wzrost wpływów był na tyle wysoki, że mimo wciąż rosnących kosztów prowadzenia działalności, raportujemy po czwartym kwartale solidny wynik. […] Jednym z czynników, które wpłynęły na ten rezultat, było przejęcie kontroli nad Eurozetem, co otworzyło Agorze drogę do walki o pozycję lidera na rynku radiowym i było dla nas najważniejszym wydarzeniem minionego roku" - skomentował prezes Grupy Agora Bartosz Hojka, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w całym 2023 r. wyniosła 39,77 mln zł wobec 3,47 mln zł straty rok wcześniej.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)

Wiadomości
Wskaźnik PMI dla Polski spadł m/m do 45,9 pkt w kwietniu; konsensus: 48,1 pkt

Indeks Menadżerów Zakupów PMI polskiego sektora przemysłowego spadł do 45,9 pkt w kwietniu 2024 r. z 48 pkt zanotowanych przed ...

Jaki dysk SSD do gier wybrać? Poradnik zakupowy

Dysk twardy to jeden z najważniejszych elementów każdego komputera. Przy zakupie nowego sprzętu warto więc poważnie zastanowić się nad tym, ...

Jak obniżać koszty w handlu międzynarodowym, czyli o kursie dolara i innych walut

W dzisiejszym świecie normą jest, że kursy walut ulegają wahaniom. Świetnym przykładem jest kurs dolara do złotego. Jeszcze w 2022 ...

Opanuj HTML i CSS z GoIT: Podstawy projektowania stron internetowych

Zastanawiasz się nad nauką HTML i CSS? Rozważ kurs GoIT - twój kompletne źródło wiedzy o projektowaniu stron internetowych. Odkryj ...

Co musisz wiedzieć o zdolności kredytowej?

Jak powszechnie wiadomo, zdolność kredytowa to pojęcie, które jest nieodłącznym elementem każdej decyzji związanej z zaciągnięciem kredytu.  Bez względu na to, ...

Konto oszczędnościowe - jak wybrać najlepsze?

Konto oszczędnościowe to jeden z popularnych dodatków do rachunków osobistych, z którego korzysta wiele osób. Jest tak samo popularny, jak ...