11 bit studios miało 3,56 mln zł zysku netto, 6,38 mln zł EBITDA w I kw 2021

Aktualności

11 bit studios odnotowało 3,56 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2021 r. wobec 16,53 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

"W I kwartale 2020 roku 11 bit studios S.A. wypracowało ponad 14,83 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wynik EBITDA sięgnął 6,38 mln zł, zysk operacyjny wyniósł 3,44 mln zł a zysk netto prawie 3,56 mln zł. Chcemy zwrócić uwagę, że na wynik netto wpływ miała niegotówkowa rezerwa utworzona w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2021-2025. Wyniosła blisko 1,04 mln zł i taka też kwota będzie obniżała zyski kolejnych kwartałów począwszy od I kwartału 2021 roku aż do IV kwartału 2025 roku włącznie" - powiedział prezes Przemysław Marszał, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

Zysk operacyjny wyniósł 3,44 mln zł wobec 19,27 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,88 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 30,52 mln zł rok wcześniej.

"Za solidne dane I kwartału 2021 roku odpowiadała, podobnie jak we wcześniejszych okresach, bardzo dobra monetyzacja całego portfolio gier własnych spółki, wspierana udanymi akcjami promocyjnymi na głównych platformach sprzedażowych, w tym Steam. Pozytywnie na przychody spółki w tym okresie wpłynęła też premiera, 24 lutego, 'Frostpunka' w wersji na komputery Mac. Istotny wkład do rezultatów 11 bit studios S.A. w pierwszych miesiącach 2021 roku miały też tytuły z wydawnictwa, na czele z 'Moonlighterem' i 'Children of Morta'. Przychody ze sprzedaży gier zewnętrznych odpowiadały w tym okresie za 27% łącznych przychodów spółki" - powiedział prezes.

W I kwartale 2021 roku 11 bit studios S.A. wydało na inwestycje w nowe tytuły blisko 8 mln zł.

"Zakładamy, że w przyszłych okresach, w ślad za rosnącym zatrudnieniem, które już zbliża się do 180 osób a także planowanym powiększaniem portfela wydawniczego, wydatki inwestycyjne związane z nowymi grami będą nadal rosły co w przyszłości przełoży się pozytywnie na przychody i zyski 11 bit studios" - zapowiedział Marszał.

11bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. W 2020 roku spółka miała 87,1 mln zł przychodów ze sprzedaży.

(ISBnews)

Wiadomości
PKB w USA wzrósł o 1,6% w I kw. 2024 r. wg I szacunku

Produkt krajowy brutto (w ujęciu zanualizowanym) w USA wzrósł o 1,6% w I kwartale 2024 r. wobec 3,4% wzrostu w ...

Jaki dysk SSD do gier wybrać? Poradnik zakupowy

Dysk twardy to jeden z najważniejszych elementów każdego komputera. Przy zakupie nowego sprzętu warto więc poważnie zastanowić się nad tym, ...

Jak obniżać koszty w handlu międzynarodowym, czyli o kursie dolara i innych walut

W dzisiejszym świecie normą jest, że kursy walut ulegają wahaniom. Świetnym przykładem jest kurs dolara do złotego. Jeszcze w 2022 ...

Opanuj HTML i CSS z GoIT: Podstawy projektowania stron internetowych

Zastanawiasz się nad nauką HTML i CSS? Rozważ kurs GoIT - twój kompletne źródło wiedzy o projektowaniu stron internetowych. Odkryj ...

Co musisz wiedzieć o zdolności kredytowej?

Jak powszechnie wiadomo, zdolność kredytowa to pojęcie, które jest nieodłącznym elementem każdej decyzji związanej z zaciągnięciem kredytu.  Bez względu na to, ...

Konto oszczędnościowe - jak wybrać najlepsze?

Konto oszczędnościowe to jeden z popularnych dodatków do rachunków osobistych, z którego korzysta wiele osób. Jest tak samo popularny, jak ...