Livechat Software miał 15,81 mln zł zysku netto w III kw. 2019/2020

Aktualności

Livechat Software odnotował 15,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. r.fin. 2019/2020 (1 października - 31 grudnia 2019) wobec 13,74 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 19,7 mln zł wobec 16,97 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 32,36 mln zł w III kw. r.fin. 2019/2020 wobec 27,78 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. r.fin. 2019/2020 spółka miała 46,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 42,07 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 94,85 mln zł w porównaniu z 79,88 mln zł rok wcześniej.

"Podobnie jak w poprzednich kwartałach wzrost wyników to efekt takich czynników, jak: zwiększenie liczby klientów rozwiązań spółki (głównie LiveChat i ChatBot) oraz wzrost wskaźnika ARPU (średni miesięczny przychód na jednego klienta) LiveChat w stosunku do stanu sprzed roku. Wskaźnik ARPU rozwiązania LiveChat rósł zarówno w odniesieniu do stanu sprzed roku, jak i poprzedniego kwartału. Zanotował też wzrost w każdym kolejnym miesiącu III kwartału (podobnie jak w poprzednich trzech miesiącach)" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Pomimo wzrostu zatrudnienia i wyższych kosztów funkcjonowania większej organizacji, grupa utrzymuje bardzo wysokie marże operacyjne i sprawnie generuje pozytywne przepływy finansowe z działalności operacyjnej, podkreślono. W raportowanym okresie (I-III kwartał roku finansowego) marża brutto na sprzedaży wyniosła 85,3%, marża operacyjna 61,4% a marża netto 49,4%. Wypracowane przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej to 51,4 mln zł, podano także.

"Spółka, od dłuższego czasu, obserwuje trend zgodnie z którym dynamika wzrostu liczby klientów LiveChat i dynamika wzrostu przychodów, różnią się znacząco. Ma to związek z faktem, że spadająca dynamika wzrostu liczby klientów jest rekompensowana rosnącym ARPU (w przypadku LiveChat), a także rosnącymi przychodami z innych źródeł (m.in. ChatBot i marketplace)" - zaznaczono także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. r.fin. 2019/2020 wyniósł 46,68 mln zł wobec 41,89 mln zł zysku rok wcześniej.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

(ISBnews)

Wiadomości
Tauron miał 1 673 mln zł zysku netto, 6 145 mln zł zysku EBITDA w 2023 r.

Tauron Polska Energia odnotował 1 673 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 134 ...

Jaki dysk SSD do gier wybrać? Poradnik zakupowy

Dysk twardy to jeden z najważniejszych elementów każdego komputera. Przy zakupie nowego sprzętu warto więc poważnie zastanowić się nad tym, ...

Jak obniżać koszty w handlu międzynarodowym, czyli o kursie dolara i innych walut

W dzisiejszym świecie normą jest, że kursy walut ulegają wahaniom. Świetnym przykładem jest kurs dolara do złotego. Jeszcze w 2022 ...

Opanuj HTML i CSS z GoIT: Podstawy projektowania stron internetowych

Zastanawiasz się nad nauką HTML i CSS? Rozważ kurs GoIT - twój kompletne źródło wiedzy o projektowaniu stron internetowych. Odkryj ...

Co musisz wiedzieć o zdolności kredytowej?

Jak powszechnie wiadomo, zdolność kredytowa to pojęcie, które jest nieodłącznym elementem każdej decyzji związanej z zaciągnięciem kredytu.  Bez względu na to, ...

Konto oszczędnościowe - jak wybrać najlepsze?

Konto oszczędnościowe to jeden z popularnych dodatków do rachunków osobistych, z którego korzysta wiele osób. Jest tak samo popularny, jak ...